Yaratıcı yazarlık atölyeleri üzerine...

Latife Tekin "Kimler yazar olmak istiyor?

Atölyelerde yazarlık öğrenilebilir mi? Bu doğrultuda bir tartışma var. Bu konudaki görüşleriniz neler?

Latife Tekin: Yazma deneyimi denen şeyin bir kısmı tabii ki aktarılabilir. Ama bir yanı var ki öğretilemez, paylaşılamaz. Ben hiç atölye yapmadım. Yazı atölyesi yapan arkadaşlarım beni misafir yazar olarak çağırıyorlar bazen. Dil ile ilişkimi anlatıyorum.

Fakat burada bir enerji dolaşıyor. İnsanlar kendi metinlerini, denemelerini paylaşıyor. Hoca ve yazmak isteyen genç katılımcı ilişkisinin ötesinde başka bir enerji bu. Bu enerjiyle, gelenlerin edebiyatla kurdukları ilişki değişiyor. Ben eskiden dalga geçiyordum atölye yapan arkadaşlarla. “Geleceğim, sizin atölyeye kaydolacağım, yazar olmak istiyorum” diyordum.

Eskiden şaşırırdım, "Ne kadar çok insan geliyor, bu kadar çok insan yazar mı olmak istiyor" diye. Bir atölyede “Kimler yazar olmak istiyor” diye sordum. Sadece bir kişi elini kaldırdı. Diğerleri zaten bazı sektör dergilerinde, bir takım gazetelerde yazıyorlardı. Onlar daha iyi yazabilmek, işlerini kaybetmemek, daha iyi bir işe geçebilmek için katılıyorlardı. Bir nevi yazma alıştırmasıydı. Ayrıca sosyal bir yanı da var. Dostluklar kuruluyor.

Röportajın tamamı için: http://www.sabitfikir.com/dosyalar/latife-tekin-kimler-yazar-olmak-istiyor